25 april - ritningar (2h)

Idag har jag suttit och skissat på diverse ritningar till trebucheten, det hjälpte mig att komma över några funderingar jag har haft angående byggandet. T.ex. har hur motvikten ska sitta, eller monteras, varit lite utav ett problem, men det är löst nu. Motvikten kommer att monteras direkt på kastarmen vilket gör konstruktionen lättare och gör att jag kan förlänga kastarmen på motviktens sida ytterligare för att få ut mer effekt. Problemet som kvarstår är hur jag ska få tag på motvikterna.

Har även sökt runt på nätet efter en bra ritning eller arbete på en trebuche i min storlek för att ta reda på ungefär hur lång jag ska göra slungan, om den ska vara 1,5 m, plus minus 30cm.

Har däremot inte byggt något, och det kommer inte heller att bli av i helgen av diverse orsaker, men alla idéskisser är färdiga vilket underlättar bygget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0