7 februari - Byggt grundstommen (3h)

Efter att ha tittat över det tillgängliga materialet med min materialrådgivare, Mats Edman, så var det dags att börja med själva byggandet. Som jag skrev i förra inlägget så är det endast grundstommen till trebucheten som jag har tillräkligt med info om för att kunna bygga.

Jag gick efter måtten i min ritning (se tidigare inlägg) och så här blev resultatet:




Efter en titt på resultatet kom jag snabbt fram till att en motvikt på 20- 30kg inte kommer vara tillräckligt för att få kastarmen i önskad hastighet, utan snarare en motvikt på 50- 60kg låter mer rimligt. Ska räkna på det och se om det ger mig mer ljus över frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0