28 januari 2009 - Projektmöte (1h)

Jag och Olof Kristmansson, min projekthandledare hade ett möte idag angående mitt projekt. Vi diskuterade min projektplan och tidsplan, och kom fram till detta:

Uppgift, inriktning och avgränsningar

  •  Avgränsa storleken på trebuchen till ca. 2m och sedan beräkna kapaciteten utifrån storlekens möjligheter och begränsningar.
  • Lägga till att trebuchen ska byggas större delen i trä men även andra material får användas, och den ska byggas på modernt vis med moderna redskap såsom skruvdragare, såg, osv.
  • Lägga till beräkningar i ”Uppgift, inriktning och avgränsningar”, eftersom det kommer att vara nödvändigt att beräkna saker som: motviktens tyngd, kastarmens längd och konstruktionens hållbarhet beroende på tidigare nämna orsaker.

Presentation
  • Angående presentationen av projektet ansågs en testskjutning av trebuchen på skolan inte vara möjligt. Istället föreslogs det att transportera den färdiga trebuchen till skolan för uppvisning och uppspelning av videoklipp av olika testskjutningar.

Övriga frågor
  • Om trebuchen behöver en licens. Ska skicka en mejl till Polisen och fråga, men behöver först veta mer om hur den färdiga produkten kommer se ut och vilka utgångshastigheter som det kommer att handla om.
  • Att programmera fram ett program som kan beräkna den numeriska stegmetoden(?) . Men eftersom jag saknar kunskaper inom programmering så ansåg Olov att jag skulle istället skriva ”receptet” på programmet och ge det till en som kan programmera.

Tidsplan
  • Dela upp arbetet och sätta upp datum när de ska vara färdiga, vilket gör att det blir lättare att hålla målen när deadlinens blir kortare.

Efter detta projektmöte så känner jag mig mer tillfreds med mitt arbete som jag har framför mig, jag har fått de frågor jag hade besvarade till en viss del, men det enda som oroar mig är apropå programmeringen, eftersom det känns utanför mitt ämnesområde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0