Presentation

Mitt projekt är att bygga en trebuchet, eller slängkatapult och räkna på krafter, hastigheter och massor utifrån det färdiga resultatet. Jag valde att jobba med detta projekt därför jag var ute efter något praktiskt men samtidigt teoretiskt. Skapa något för att senare kunna utföra experiment som jag kan räkna på. Att konstruera en trébuchet kändes rätt så naturligt eftersom den är intressant sett från ett historiskt perspektiv.

Trebuchen har en relativt enkel konstruktion men har samtidigt en mer komplex uppbyggnad än en vanlig katapult vilket gjorde att det kändes som något jag skulle kunna klara av att bygga men samtidigt ge mig tillräckligt utmaning för att jag skulle behålla intresset för projektet igenom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0