6 maj - Svar

Har fått svar från Sune Petterson, lektor på Umeå universitet, angående mitt mejl om hur jag skulle ställa upp en formel för beräknadet av utgångshastigheten på projektilen när den lämnar slungan.

Han skrev att det problem jag har skulle ta honom flera timmar att lösa, och han inte hade tiden för det. utan istället föreslog han att jag skulle förenkla min formel till själva basen.

mvv/2 = mgh

Efter att ha diskuterat detta med min Projekthandledare, Olof Kristmansson, och vi kom fram till att det trots de bortfall från beräknadet är det nog bästa utvägen, eftersom Olof själv inte heller ville ta itu med problemet, blir slutsatsen att problemet jag hade och lösningen jag sökte var för komplicerat.

Nu är alla problemdelar av projektet lösta och att som återstår är att göra färdigt bygget och skriva färdigt resten av arbetet. Produkten ska vara färdig i veckan och hela Projektet v.21.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0